Mandatum Asset Management kärkisijoilla yhteisövarainhoitajien SFR-tutkimuksessa

24.11.2023

Mandatum Asset Management on palkittu Gold Award -palkinnolla instituutiosijoittajien varainhoitajia arvioivassa SFR Scandinavian Financial Researchin ”Institutional Investment Services, Finland 2023” – tutkimuksessa.

Lue lisää: Lehdistötiedote 24.11.2023: SFR Research: Mandatum nousi Suomen toiseksi parhaaksi yhteisövarainhoitajaksi

MAM sijoittui suurten varainhoitajien kategoriassa toiseksi kokonaislaatuarvosanalla 4,01 asteikolla 1–5. MAM on eniten yleisarvosanaansa tällä vuosikymmenellä parantanut varainhoitaja Suomessa. Tutkimuksessa sijoittajat antoivat kiitosta erityisesti MAMin korkeatasoisesta asiakaspalvelusta, raportointipalveluista, pitkän ja lyhyen aikavälin tuotoista, sijoitusprosessin selkeydestä sekä kyvystä ottaa markkinanäkemystä.

Tulos on jatkoa aiempien vuosien nousujohteiselle kehityskululle: ”Jo vuodesta 2015 käynnistynyt markkinoiden voimakkain kasvu on osoitus institutionaalisten sijoittajien arvostuksesta MAMin sijoitustoimintaa ja kokonaispalvelua kohtaan”, Mandatum Asset Managementin toimitusjohtaja Lauri Vaittinen kertoo.

Myös MAMin varainhoitopalveluiden käytettyys instituutiosijoittajien segmentissä jatkoi nousuaan: 54 prosenttia tutkimukseen vastanneista ilmoitti käyttävänsä MAMin sijoitus- ja varainhoitopalveluita, kun vuonna 2015 vastaava luku oli 13 prosenttia. MAM sijoittuikin ensimmäiseksi nettotulokseltaan instituutiosijoittajien yhteistyön kasvua ja vähenemistä ennakoivassa kysymyksessä, eli MAMin erotus yhteistyötä lisäävien ja vähentävien asiakkaiden välillä oli tutkimuksen suurin.

Kokonaisarvosana MAM.png

Mandatum Asset Managementin yleisarvosanan kehitys 2020-luvulla

SFR-tutkimukseen vastasi noin 100 institutionaalista sijoittajaa, kuten eläkerahastoja, vakuutusyhtiöitä, apurahasäätiöitä, kuntia ja korkeakouluja. Vastaajat arvioivat 18 suomalaista yhteisövarainhoitajaa useilla eri laatukriteereillä.

Tämä uutiskirje tai tiedote on laadittu vain informaatio- ja markkinointitarkoituksiin, eikä annettuja tietoja voida pitää suosituksena merkitä, pitää tai vaihtaa tiettyjä sijoituskohteita tai toteuttaa muuta sijoitustoimintaa. Mandatum on pyrkinyt varmistamaan esitettyjen tietojen oikeellisuuden, mutta ei takaa tietojen oikeellisuutta tai täydellisyyttä eikä vastaa niissä mahdollisesti esiintyvistä virheistä tai puutteista.